Teknoloji

E-ticaret, geleneksel ticaret yönetiminin yerini alıyor

E-ticaret, geleneksel işletme yönetiminin yerini alıyor

İSTANBUL – Günümüzde ekonomik dengelerin değişmesi ve ticaret algısının değişmesi dünya genelindeki firmaları e-ticarete yöneltmiştir. Truth yazılımları ile firmalar bu sayede hem zamandan hem de finansal yönden tasarruf etmeye başladılar.

Günümüzde teknolojinin ve ticaret anlayışının değişmesi ile klasik ticaret formülü yerini e-ticarete bırakmaya başlamıştır. Türkiye sınırlarını aşma arzusuyla ihracat faaliyetlerine yönelen firmalar, bilinmezlik ve sınırlı öngörü nedeniyle güvenli iş ortakları bulmak istemektedir. Talep arttıkça lojistik sevkiyat, piyasa-fiyat çalışmaları ve raporlama gibi konularda kayıp riskini azaltacak yazılım çözümleri üreten firma sayısı da artıyor.

E-ihracatı bir teknoloji aracı haline getirerek zaman ve para kaybını önlemek için doğru yazılımın nasıl seçileceği ve hangi adımların atılacağı hakkında bilgi veren ShopiVerse CEO’su Orxan Isayev, “E-ticaret ve e-ihracat dünya çapında çok hızlı büyüyor. 2027 yılına kadar dünya verilerine göre 8 trilyon dolarlık bir pazara ulaşacak. E-ticaret ve e-ihracat, özellikle katma değerli ihracatın önünü açıyor. Pandemi sonrası rakamlara bakacak olursak, pandemi sonrası rakamlara bakacak olursak e-ihracat bir tercihten çok zorunluluk haline geldi. Türkiye’deki firmalara baktığımızda ne yazık ki e-ihracata ya da e-ihracat’a açılma konusunda çok sıkıntı yaşıyorlar. E-ihracata veya sınır ötesi e-ticarete açılma konusunda çok sıkıntı yaşıyorlar. Bu sorunlardan ikincisi, üretim ve pazarlama alanındaki cesarettir. Önümüzdeki 10 yılda Türkiye bölgenin e-ticaret üssü olacak. Özellikle lojistik avantaj olarak nakliye, hava yolu ve kara yolu açısından önemli avantajlara sahiptirler. TL’de dövize karşı maliyetli bir ihraç ama bunu fırsata çevirebiliriz. Özellikle düşük işçilik maliyeti ve yüksek üretim kapasitesi Türkiye’yi bölgenin e-ticaret merkezi haline getiriyor.

E-ticaret konusunda firmalara çözüm ürettiklerini vurgulayan Isayev, “Bu tür analizler ile firmalar yurt dışına çıkarken üretim yapıp e-ihracat işlemlerini gerçekleştirebiliyorlar. Burada sadece bireysel yatırımlar ve girişimler söz konusu değil. Biz de firmalar olarak ülkemizin katma değerli ihracatına katkı sağlayabiliriz. Muhtemelen kazanıyoruz ama günün sonunda ülke olarak e-ihracattan hepimiz çok şey kazanabiliyoruz ama günün sonunda hepimiz çok daha fazlasını kazanabiliriz” ama önemli bir maliyetle. Firmalarımız çalışmalarını bu yönde yurtdışına satabiliyor. Sadece ShopiVerse tarafında ihracat değil, kitlesel fonlama tarafında da açıp buraya yatırım yaptırdık. Hem ihracat yapıp kazansınlar hem yatırım yapıp bu kârı paylaşsınlar. Buradaki amacımız 2027 yılı sonuna kadar Türkiye’den teknoloji alanında milyar dolarlık bir firmayı önümüzdeki 4-5 yıl içinde yetiştirmek, bu markayı tüm dünyaya tanıtmak” dedi.

E-ticaret alanındaki işletmelerin küresel anlamda bir ülkeye bağlı kalmadan büyüyebileceklerine işaret eden Fonbulucu CEO’su Kemal Payza, “E-ticaret, küresel anlamda herhangi bir ülkeye bağlı kalmadan girişimlerin ve fırsatların değerlendirilerek işletmelerin ve fırsatların büyüyebildiği bir alandır. Ticaretin dijitalleşmesi ve küreselleşmesi ile birlikte ihracat yapan firmalar olarak bu alanda pek çok fırsat ortaya çıkmıştır. Büyüyen bir ekosistem olarak görüyoruz. ShopiVerse’in oluşturduğu ekosistem teknolojisi ile bu ekosistemin bileşenlerinin ortaya çıkmasını sağlayan teknolojinin sıklıkla kullanılması , burada yaratılan sinerji ile küresel e-ticaret pazarının büyümesine olduğu kadar bu teknolojiyi sürekli kullanan bireylerin ölçeklenmesine de olanak sağlıyor.”

hacibektasajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu